"Οι αλυσίδες που ο Πίνελ έβγαλε απ΄τους τρελούς,τους ξαναφορέθηκαν από τους μεγάλους νοσολόγους ψυχιάτρους. Βέβαια,οι νέες αλυσίδες ήσαν φτιαγμένες σύμφωνα με τους νόμους της υγιεινής και του ανθρωπισμού:δεν ήταν από σίδερο αλλά από λέξεις-ο σκοπός τους δεν ήταν να δέσουν αλλά να θεραπεύσουν. Αλλά,όπως είπε πριν από ένα αιώνα ο Έμερσον: Μας σκοτώνουν λέξεις. Μας πνίγουν,μας απαγχονίζουν,μας διαμελίζουν λεξικά...Φαίνεται πως είναι ανάγκη,για να ξαναβρούν οι άνθρωποι την υγεία τους,η σημερινή εποχή των λέξεων ν΄ακολουθηθεί από μια εποχή σιωπής,όπου οι άνθρωποι θα μιλούν μόνο με πράξεις.
Αν και η διάγνωση του Έμερσον ήταν επιτυχής, η πρόγνωσή του δεν θα μπορούσε να είναι πιο ανεπιτυχής. Πίστευε πως η σημαντική ασθένεια που διέγνωσε πλησίαζε στο κρίσιμο σημείο της,και πως ο ασθενής έμπαινε πια στο στάδιο της ανάρρωσης -αλλά στην πραγματικότητα,αυτό που είδε ήταν μια ελαφριά αδιαθεσία που δεν έφτασε στο επιδημικό στάδιο παρά 100 χρόνια αργότερα. Τον καιρό του Έμερσον,η πραγματική εκπόρνευση της γλώσσας και η τοποθέτησή της στην υπηρεσία της υποδούλωσης του ανθρώπου δεν ανήκε ούτε στο παρελθόν ούτε στο παρόν,αλλά στο μέλλον."
T.S.SZASZ-R.D.LAING,
"Δύο Δοκίμια για την ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ",
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
10 σχόλια:
Κι όσο πιο ζοφερό το μέλλον τόσο πιο άγριοι γίνονται οι άνθρωποι..
εξαιρετικό το απόσπασμα από Εμερσον.
Αν και τα "όρια τής γλώσσας είναι τα όρια του κόσμου μας ",ενας κόσμος όπου η γλωσσική επικοινωνία αντικαθίσταται από ουσιαστική πράξη θάταν απαλλαγμένος από την διάχυση του σήματος και τόν λεκτικό "θόρυβο".
μου άρεσε πολύ το σκίτσο.
Μόλις τελείωσα το βιβλίο του david graeber (Αποσπάσματα μιας Αναρχικης Ανθρωπολογίας, εκδ. ΣΤΑΣΕΙ ΕΚΠΙΠΤΟΝΤΕΣ) και σε κάποια φάση κάνει μία αναφορά πάνω σε αυτό το θέμα που ανέφερες. Θα παραθέσω ένα απόσπασμα αντιλόγου :
"Οι ακαδημαϊκοί λατρεύουν τον ισχυρισμό του michel foucault που..επιμένει οτι η ωμή βία δεν είναι πια ο κυριότερος παράγοντας για τον κοινωνικό έλεγχο. Τους αρέσει γιατί τους κολακεύει .. Βέβαια αν κάποιοι από αυτούς τους ακαδημαϊκούς έπρεπε να περπατήσουν μέχρι την πανεπιστημιακή τους βιβλιοθήκη για να συμβουλευτούν κάποιον τόμο του foucault και είχαν ξεχάσει να πάρουν μαζί τους μια ισχύουσα κάρτα μέλους, και παρά το γεγονός αυτό, αποφασίσουν να μπουν, σύντομα θα ανακαλύψουν οτι η ωμή βία δεν είναι τόσο μακριά όσο νομίζουν, σύντομα θα εμφανιστεί ένας άνδρας με μεγάλη βέργα, εκπαιδευμένος ακριβώς στο πόσο σκληρά να χτυπάει ανθρώπους με αυτή, για να τους πετάξει έξω. [..] Κάτοικοι της κατειλλημένης κοινότητας της Christiania, στη Δανία, για παράδειγμα, διατηρούν ένα χριστουγεννιάτικο τελετουργικό όπου ντύνονται Αϊ Βασίληδες, βουτάνε παιχνίδια από πολυκαταστήματα και τα διανέμουν στα παιδιά στο δρόμο, εν μέρει ώστε να μπορούν να απολαύσουν όλοι τις εικόνες των μπάτσων να ρίχνουν κάτω απ' το ξύλο τον Αϊ Βασίλη και να αρπάζουν τα παιχνίδια από παιδιά που κλαίνει."
μέρα καλή και βροχερή.
Carpe diem,εξαρτάται από ποια μεριά είσαι!
Είναι κι αυτοί που ισχυρίζονται το ακριβώς αντίθετο(οι ίδιοι που αναρωτιούνται:μα γιατί εξεγείρονται;)
Έχουν λόγο να ανησυχούν,βλέπεις!
Βέβαια,οι αλυσίδες δεν θα σπάσουν με τις ευχές μας,ποτέ!
κοκκινη κισσα,στο σκίτσο ο ειδικός διέγνωσε μόνο μια ακίνδυνη βακτηριακή λοίμωξη.
Τυχερός ήταν ο ασθενής !
Βέβαια, αν είχε φωνάξει:"Πολλά τα Έτη σου Τσάρε",θα την είχε γλιτώσει...
Καλό σου βράδυ!
Χο-χο-χο,ωραίο το απόσπασμα από το βιβλίο που αναφέρεις samson-έχω κατουρηθεί στα γέλια,λέμε...
Μου θύμισε έναν αριστερό φοιτητή,που κάποτε είπε:"Δεν ανήκω στην εκμεταλλευόμενη τάξη.Έχω υποτροφία."
Η μέρα δεν ήτανε καλή,ομπρέλα δεν είχα,ευτυχώς έβαλα την κουκούλα μου και βγήκα.Πότε είπαμε θα γίνει ιδιώνυμο αδίκημα;
Καλό σου βράδυ!
χο-χο-χο...
Πολύ καλή ανάρτηση!Στον παλμό τον σημερινό ! Και ωραίο το σχόλιο του Σαμψών !
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ
Θα ήθελα να ασχοληθώ Ουτοπίτσα μόνο με το τραγούδι. Επιτρέπεις; Καομαι να το ακούσω γιατί ΜΕ αρέσει ΣΕ λέω αφού (όπως λέει και ο Ίντι). Δυναμικότατη η Πάτυ. Και σου απονέμω τα εύσημα γιατί από σένα την έμαθα.
Φιλάκια. :)
ΥΓ Κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει
Η μετα-επικοινωνία του R.D. Laing μας έλειπε! :-)
Μα λόγος και πράξη έχουν κοινό βιο-χημικό υπόβαθρο στην ύλη. Π.χ. μια θυμωμένη φωνή στο ακουστικό του τηλεφώνου κάνει χημείες και τέρατα να κουνιόνται μέσα μας.
Σε ένα μπαρ... τρία μπρατσωμένα αγόρια βγάζουν τα πουκάμισα. Άλλα τρία συζητάνε τον Φυυκώ. Ίδια η μάχη για την εύνοια των κορασίδων. Ποιό λόγο η πράξη θα τιμήσει ο καθένας αποφασίζει η ... κολοκυθόπιτα!
Μόνο να θυμόμαστε πως λόγια χωρίς πράξεις και πράξεις ά-λογες βρίσκουμε παντού. Όπως και λόγια που φυτρώνουν πράξεις, πράξεις που σπέρνουν λόγο.
Πολύ φοβάμαι ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ,πως μερικοί είναι τόσο χοντρόπετσοι που ούτε με την ωμή βία καταλαβαίνουν!
Καλό βράδυ!
`````````````````````
Νησί,αν στο υστερόγραφό σου εννοείς τη γλώσσα του Σκούρτη π.χ. θα συμφωνήσω μαζί σου.
Σιγά μην έμαθες την Πάτυ,έτσι εύκολα!
Φιδάκια(που λέει και ο δικός σου!)
``````````````````````
Ηλίθιο Αγρινό, να δεις τι σου΄χω για μετά!
Από πότε οι κορασίδες γίνανε κολοκυθόπιτες;Άλλο πάλι και τούτο(ή ά-λογο;)
Μη μιλάς,πράξε! λέγανε παλιά.Σ΄αυτό συνήθως το σημείο,αρχίζουμε τις φλυαρίες και τις αναστολές.
Εδώ,η γλώσσα σαν ένα ακόμα εργαλείο καταστολής από τους επαγγελματίες του είδους!
;)
Δημοσίευση σχολίου